اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین اخبار کرونا در خوزستان|ازکاهش مسافران فرودگاه تا اجتناب از سفر

در بسته خبری امروز از تعداد مبتلایان به کرونا، برخورد با نانوایانی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند، بازرسی هیات پزشکی ورزشی خوزستان از باشگاه‌های ورزشی کاهش مسافران در فرودگاه اهواز را بخوانید.

آخرین اخبار کرونا در خوزستان|ازکاهش مسافران فرودگاه تا اجتناب از سفر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در بسته خبری امروز از تعداد مبتلایان به کرونا، برخورد با نانوایانی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند، بازرسی هیات پزشکی ورزشی خوزستان از باشگاه‌های ورزشی کاهش مسافران در فرودگاه اهواز را بخوانید.

افزایش تعداد مبتلایان کروناویروس در خوزستان به ۶۲ نفر

علی احسان‌پور امروز ۱۷ اسفندماه با اعلام این خبر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، پنج مورد جدید ابتلا مشاهده شد تا مبتلایان به کرونا در استان خوزستان به ۶۲ مورد برسد که از پنج مورد افزوده‌شده در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به شهرستان شوش و چهار مورد دیگر به اهواز تعلق دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به جانباختگان این ویروس در خوزستان افزوده شد و تعداد قربانیان این ویروس در خوزستان به ۱۵ نفر رسید.

۲۵ گروه جهادی مناطق محروم آبادان را ضدعفونی کردند

 سرهنگ پاسدار شاپور احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت:مناطق محروم و روستایی شهرستان آبادان توسط ۲۵ گروه جهادی علیه بیماری کرونا ضدعفونی شد که در گام اول با استفاده از ۲۵هزار لیتر مواد ضدعفونی مناطقی به وسعت ۴۰ کیلومتر مربع از روستاهای بخش اروندکنار ضدعفونی و گندزایی شد.

وی افزود:۲۰ هزار لیتر موادضدعفونی کننده نیز برای ضد عفونی روستاهای شلحه حاج حسن ، شلحه ثوامر، تنگه‌های ۱-۲-۳ ، حاشیه شهر آبادان از جمله فیه و کفیشه به مساحت ۲۱ کیلومتر مربع مصرف شد همچنین هشت هزار لیتر مواد ضدعفنوی کننده نیز برای گندضدایی و ضدعفونی منطقه محروم ذوالفقاری استفاده شد.

بازرسی هیات پزشکی ورزشی خوزستان از اماکن و باشگاه‌های ورزشی

 رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان از بازررسی اماکن و باشگاه های ورزشی به منظور پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا خبر داد و گفت: این اقدام در راستای سلامت ورزشکاران در حال انجام است.

منصور روزدار اظهار داشت: بازرسی‌ از باشگاه های و اماکن ورزشی برای رصد میزان رعایت موارد بهداشتی در استان در حال انجام است و با متخلفین برخورد خواهد شد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت جلوگیری از انتشار  این بیماری مسری نیز در دست اقدام است.

تمهیدات بهداشتی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی خوزستان

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمهیداتی برای مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی استان اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: بر اساس این تمهیدات اتخاذشده، مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی موظف هستند نسبت به ضدعفونی کردن تمام سطوح تماس دست مسافران در فضاهای عمومی مجتمع‌های خود اقدام کنند همچنین به کارکنان این مراکز به خصوص کارکنان بخش خدمات سرویس‌های بهداشتی،نمازخانه‌ها و رستوران‌ها دستورالعمل‌هایی مبنی بر رعایت بهداشت و اصول بهداشتی ارائه شده است.

برخورد جدی با نانوایی‌هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

امیر دهقان با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق قرار گرفتن مردم در صف‌های نانوایی و تجمع آن‌ها وجود دارد، اظهارکرد: از شهروندانی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه می‌کنند درخواست داریم تا نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام کنند و در زمانی که در صف قرار دارند، فاصله یک متر از نفر جلویی را رعایت کنند تا شاهد مساله خاصی در بحث انتقال ویروس کرونا نباشیم.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با اشاره به تمهیدات اتخاذشده از سوی اتحادیه در بحث مقابله با این ویروس در نانوایی‌ها، تصریح کرد: مرتبا بازرسی‌هایی از نانوایی‌های سطح شهر اهواز انجام می‌گیرد و موارد بهداشتی مورد نظر به آن‌ها تذکر داده می‌شود. در صورتی که نانوایی‌ها موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های ارائه شده درخصوص مقابله با کروناویروس را جدی نگیرند و رعایت نکنند قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.

کرونا تقاضای میوه را کاهش داد

عبدالرضا جمالی‌پور با اشاره به وضعیت خرید میوه در بازار اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در خصوص نگرانی مردم از کروناویروس وجود دارد، تقاضا برای خرید میوه در بازار کم شده است و مردم کمتر نسبت به خرید میوه اقدام می‌کنند.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز افزود: در حال حاضر شرایط عرضه میوه و وفور آن در بازار مطلوب است و مشکلی در زمینه تامین آن وجود ندارد اما در خصوص قیمت میوه در بازار اهواز باید گفت که قیمت میوه در حال حاضر بالا است.

گردشگران فعلاً به خرمشهر سفر نکنند

سجاد پاک‌گهر اظهار کرد: هر سال از روزهای پایانی اسفندماه شاهد ورود بسیاری از هموطنان عزیز به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشکری شهرستان خرمشهر از جمله یادمان‌های دفاع مقدس، بازارها، جاذبه‌های گردشگری آبی، روستاهای هدف گردشگری و... بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهرادامه داد: باوجود این، امسال باتوجه به توصیه‌های اکید بهداشتی درخصوص جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و به‌منظور حفظ سلامت آحاد جامعه و همچنین باتوجه به این‌که همه اماکن خدماتی، رفاهی و اسکان تعطیل هستند و امکان چادر زدن در پارک‌ها نیز وجود ندارد، فعلاً شرایط برای میزبانی از هموطنان وجود ندارد.

کاهش ۴۰ درصدی مسافران فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی مسافران پروازها با توجه به شیوع کرونا ویروس گفت: در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز از ۴۰ سورتی پرواز در روز به حدود ۱۴ تا ۱۸ سورتی پرواز در روز رسیده است و  با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تاکیدات مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری در سراسر کشور، شاهد کاهش چشمگیر مسافران و استفاده آن‌ها از پروازها هستیم

 سید مهدی رزاز با اشاره به کاهش چشمگیر مسافران پروازهای داخلی ادامه داد: اکنون در فصلی قرار داریم که باید مسافرت و میزان پروازها در آن افزایش پیدا می‌کرد اما با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص کروناویروس، حدود ۴۰ درصد از مسافران پروازهای فرودگاه بین‌المللی کاهش پیدا کرده است.

تیم‌های جهادی مبارزه با کرونا قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان فعال شد

حامد شهریاری اظهار داشت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان در دو هفته گذشته با بسیج همه نیروها در تمامی شهرستان های استان به ضدعفونی معابر پرداخته است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خوزستان افزود: ضد عفونی و گند زدایی معابر و خیابان‌ها و اماکن پرتردد عمومی در شهرستان‌ها و بازارهای محلی که محل تجمع افراد است، از سوی گروه های جهادی این قرارگاه به شکل شبانه روز در حال انجام است.

مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

فاضل عبیات با تاکید بر اینکه اولویت اول استان خوزستان در حال حاضر مقابله با انتشار ویروس کرونا است، اظهارداشت: به همین دلیل تا زمانی که به شرایط عادی نرسیده‌ایم، بهترین کار این است که خود مردم از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: توصیه هایی که در سطح ملی برای انجام نشدن سفرها اعلام شده یک اصل است که همه استان‌ها به صورت یکپارچه از آنها پیروی می‌کنند؛ بنابر این از مردم خواسته می‌شود تا به این توصیه‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول